Założenia:
Polacy są zainteresowani polską historią i literaturą, potrzebują
jednak bardziej nowoczesnych technik promocji i lepszego dopasowania
oferty do ich potrzeb
Wedle analiz polska książka i polska historia to dobro i wartość
uznawana przez Polaków jako wyraz patriotyzmu i przywiązania do ojczyzny
Polska historia i polska literatura kojarzą się z wartościami
kulturalnymi i przynależnością do ojczyzny rozumianej nie tylko jako
Polska, ale także do „małych”, „lokalnych” ojczyzn
Istnieje potrzeba rozbudzenia zainteresowania polską historią i literaturą także wśród młodego pokolenia czytelników
Korzyści dla uczestnika:
Celem szkolenia jest wskazanie wielu obszarów i miejsc, w których księgarze mogą promować polską książkę i historię
Zmiana percepcji klienta księgarni i pokazanie mu, że
zainteresowanie polską książką i historią można rozbudzić także u
młodszych czytelników
Szkolenie wzbogaci księgarzy w unikalną wiedzę o wartościach
Polaków, pokaże złożoność i różne motywy sięgania po polską literaturę,
które księgarze mogą wykorzystać w swej pracy.
Księgarze wyposażeni zostaną w narzędzia do efektywnej komunikacji
online, pomysły jak rozszerzyć swoje ofertę i stworzyć ciekawe
wydarzenia.
Księgarze nabędą też umiejętności dotyczących tworzenia ciekawych ofert i wydarzeń w księgarniach stacjonarnych
Księgarze poznają możliwości efektywnej współpracy z ośrodkami
lokalnymi i ogólnopolskimi promującymi polską historię, literaturę i
kulturę.
Program szkolenia:
Poznaj czytelnika literatury polskiej i swojego klienta – segmentacja rynku
Kluczowe czynniki sukcesu oferty księgarni i sposobu jej postrzegania przez czytelnika.
Ulubione przez Polaków rodzaje i gatunki literatury polskiej – jak je wyeksponować by przyciągały na stronie księgarni
Lektury szkolne i polecane przez Ministerstwo Edukacji i Nauki – co trzeba mieć w swojej ofercie księgarni
Jak budować serie, ciekawe ekspozycje i wykorzystać efekt śnieżnej kuli
Jak nawigować czytelnika by był zaintrygowany ofertą?
Na jakie parametry książek zwracają uwagę osoby z różnych grup
Modele promocyjne i wydawnicze polskiej książki w sieci – przykłady z księgarskiego rynku
Case study – czego możemy się nauczyć od innych;
Jak opracować efektywny model komunikacyjny – Facebook czy Instagram – co wybrać i w jakich proporcjach?
Dobre praktyki
Księgarnie niszowe – mały może więcej – czy tak jest?
Kto jest Twoim sprzymierzeńcem? Lokalni celebryci, instytucje, filantropii
Efektywna promocja polskiej książki online
Jak sformułować skuteczny komunikat reklamowy i promocyjny, – co rzeczywiście działa na czytelników;
Siła hasztagów i haseł, niedocenione źródło wirusowego marketingu
Promocja w Internecie – najbardziej skuteczne formaty
Organizacja wydarzeń online – spotkania autorskie, wspólne spotkania z ośrodkami kultury i promocji historii
Specyfika social mediów – jak promować polską książkę na Facebooku i Instagramie
Efektywna promocja w księgarni stacjonarnej
Organizacja wydarzeń na specjalne okazje: projekcje filmów, spotkania autorskie, kąciki pamięci, itp.
Wydarzenia cykliczne, np. Historia polski w komiksie, Historia
lokalnej ojczyzny, Polscy nobliści w literaturze, Młode talenty,
Laureaci Nike i inne
Kluby książki – giełda ciekawostek (reprinty, unikaty, białe kruki)
Warsztaty edukacyjne dla najmłodszych i rodzin oraz seniorów
Gotowe scenariusze spotkań
BONUS:
Gotowy scenariusz warsztatów dla dzieci z grup szkolnych najmłodszych klas
BONUS:
Promocja wydarzeń organizowanych w księgarni w mediach Biblioteki Analiz.
Szkolenie poprowadzą:

Izabela Pajor
– wydawca i marketingowiec z 25-letnim doświadczeniem na rynku
poradników. Pracowała dla największych wydawnictw w Polsce, tworząc i
realizując z sukcesami koncepcję wydawniczą m.in. dla takich poradników,
jak „Przyjaciółka”, „Kobieta i Życie”, „Świat Kobiety”, „Mamo to ja”,
„Dobre Wnętrze”, „Uroda”, „Glamour”, „Olivia” „100 rad” oraz książki
poradnicze, kolekcje i wydania specjalne z zakresu szeroko pojętego
wellbeingu, zdrowia, prawa, kuchni, wystroju wnętrz, psychologii,
ezoteryki i innych. Oprócz praktyki na rynku polskim, zdobywała także
doświadczenia na rynku niemieckim oraz w Stanach Zjednoczonych.
Blogerka, influencerka, pasjonatka contentmarketingu. Studiowała
marketing i zarządzanie, filozofię, psychologię, uzyskała także dyplom
trenera rozwoju osobistego. Współtworzy grupę szkoleniowo-konsultingową
Szkolenia dla Wydawcy.
Magdalena Małgorzata Kos – ekspert z ponad 25-letnim
doświadczeniem. Kierowała działami marketingu i sprzedaży w De Agostini
Polska, Hearst Marquard Polska, Ringer Axel Springer Polska, Express
Wieczorny, Edipresse. Była partnerem biznesowym Planeta De Agostini w
Polsce i Rosji. Wydała ponad 100 kolekcji edukacyjnych, kolekcjonerskich
książkowych, tworzyła strategię wydawniczą wielu tytułów prasowych,
dzienników, tygodników i miesięczników i książek – masowych, jak i
premium. Ma na koncie wiele projektów własnych np. „Mitologie świata”,
„Dynastie Świata i Europy”, które okazały się sukcesem wydawniczym w
Polsce i w Rosji. Od 2006 roku działa niezależnie jako ekspert wydawniczy, marketingowy
i szkoleniowy – realizując projekty szkoleniowe i wydawnicze dla wielu
wydawców i klientów biznesowych w obrębie strategii jak i szkoleń
branżowych i Design Thinking. Jest certyfikowanym trenerem szkoleń
grupowych z tematów miękkich i Design Thinking oraz dyrektorem programów
szkoleniowych KFS Delta Training. Współtworzy grupę
szkoleniowo-konsultingową Szkolenia dla Wydawcy.
Termin szkolenia: 25 czerwca, godz. 10.00-14.00
>>>formularz_zgłoszeniowy_25_6_22
Patronat:


Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury
Szczegółowe informacje i zapisy:
Ewa Zając: ewa_zajac@rynek-ksiazki.pl
Ewa Tenderenda-Ożóg: ewa@rynek-ksiazki.pl
tel. 22 828 36 31
Organizator: Biblioteka Analiz Sp. z o.o., ul. Mazowiecka 6/8, pok. 416, 00-048 Warszawa